idabritas kreativa

TRENDER . MODE . DESIGN . stil och style för rum och kropp

DRÖMSTOLEN RAR

Publicerad 2011-02-06 11:06:50 i inredning,

Charles och Ray Eames har många fina möbler i sin portfolio. Rocking chair är min favorit och en stol jag lovat mig själv att äga någon gång i livet. Rocking chairs sits är av glasfiberarmerad plast, står på ben av stål och gungar på träskidor. De nyproducerade stolarnas sitsar är av polypropylen för bättre komfort. Stolen visades först när MOMA hade en tävling "Low cost furniture design" år 1950.





bilder och fakta från vitra.com, internethomealliance.com och designbutiken.com

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

idabrita

Designer som älskar mode och att fixa med inredningen hemma. Jobbar bla med att redesigna möbler samt i designbutik. Här i bloggen delar jag med mig av mina tips och pyssel, min inredning och sådant jag tycker är fint och inspireras av. Även en del outfits och härliga saker att snygga till sig själv med bjuds det på.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela