idabritas kreativa

TRENDER . MODE . DESIGN . stil och style för rum och kropp

NYA PENGAR

Publicerad 2012-04-24 13:56:46 i Allmänt,

Riksbanken utlyste en designtävling på våra nya sedlar förra året. Nu har en vinnare korats och här är resultatet på pengarna. Göran Östlund, vinnaren, kallar sitt bidrag för "Kulturresan". Anledningen till tävlingen var för Riksbanken att få en "konstnärlig utgångspunkt" och det är alltså inte säkert att sedlarna kommer bli precis som vinnarens bidrag. Men kanske att de kommer luta åt detta håll iaf. Jag gillar dom! (Även om jag inte vet vilka alla personer är) Kul med tvåhundring!

Förra året bad även tidningen Cap&Design en idébyrå (Sturm & Drang) att göra egna förslag på sedlarna och här under är deras förslag.
De hade även som förslag att man skulle koppla sedlarna till olika platser och ha med koordinaterna för platsen på sedeln. Kul idé tycker jag! Under en bild som visar en idé av det slaget...

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

idabrita

Designer som älskar mode och att fixa med inredningen hemma. Jobbar bla med att redesigna möbler samt i designbutik. Här i bloggen delar jag med mig av mina tips och pyssel, min inredning och sådant jag tycker är fint och inspireras av. Även en del outfits och härliga saker att snygga till sig själv med bjuds det på.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela