idabritas kreativa

TRENDER . MODE . DESIGN . stil och style för rum och kropp

ENS LOTT I LIVET

Publicerad 2012-08-20 22:23:24 i Allmänt,

Jag fick en uppenbarelse igårkväll. Tanken bara slog mig och jag blev lite lättad. Den handlade om ens lott i ivet, vem man är, vem man ska bli, vem man bör vara, HUR man bör vara, SKA vara... Det finns inga svar, det vet jag. Det finns definitivt inga rätta svar iaf. Jag är den jag är och den kommer jag alltid att vara. Ibland känner jag mig dum och korkad, ibland supersmart, klok och begåvad. Det är väl så det ska vara. Alla kan inte kunna allt, alla kan absolut inte vara intresserade av allt. Jag vet vad som är viktigt för mig och jag vet vad jag behöver för att må bra. Räcker inte det? Jo, jävlar i mig det gör det. Jag fick ingen nitlott, men jag kanske inte heller fick högsta vinsten. Men hur många förstapris finns det egentligen? Ett. Å hur sjukt vore det om jag hade fått den. Jag nöjer mig med nåt mitt emellan nit och förstapris. Där trivs jag. I landet mitt emellan, i landet lagom. Mellanmjölk. Perfekt!
 
Idag när jag gick hem från jobbet började jag lyssna på Henrik Dorsins sommarprat, hans lott i livet är inte fotboll eller ekonomi, det är humor. Hans lott är att skratta och roa. Hur härligt är inte det!?
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

idabrita

Designer som älskar mode och att fixa med inredningen hemma. Jobbar bla med att redesigna möbler samt i designbutik. Här i bloggen delar jag med mig av mina tips och pyssel, min inredning och sådant jag tycker är fint och inspireras av. Även en del outfits och härliga saker att snygga till sig själv med bjuds det på.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela