idabritas kreativa

TRENDER . MODE . DESIGN . stil och style för rum och kropp

HSP

Publicerad 2012-07-15 19:04:10 i Allmänt,

HSP-highly sensitive person. En person som känner väldigt mkt. Jag har nästan alla rätt på testen man kan göra för att se om man är en sådan. Eller rätt och rätt, vet inte om d är rätt och bra direkt för jag ska säga att jag hade mkt hellre varit en person med alla fel. Att vara så känslig, att känna så mkt över ofta så lite tar på krafterna. Ex. Jag började gråta när jag träffade lilla valpen Anton första gången. Jag blev så överväldigad av d lilla livet att känslorna svallade över. Ex 2, jag började gråta bakom solglasögonen när jag snubblade på gatan och en man såg d men inte frågade hur det gick. Jag gjorde mig inte illa alls men blev väldigt illa berörd av att han inte frågade. Sjukt. Så i exempel ett är det ju inget fel i att vara HSP men i ex 2 blir det ju inte bara löjligt utan även pinsamt och jobbigt. Jag skulle kunna gråta flera gånger varje dag. Även de perioder jag egentligen är lycklig. Nu i dessa dagar är jag som en person med personlighetsstörningar. Ena sekunden tokglad och nästa gråter jag tills jag kräks. Heja livet! För ett halvår sen tänkte jag att om ett halvår kommer jag inte gråta längre. Det var sant tills smällen kom för några dagar sen och jag ramlade tillbaka till ruta ett igen. Ramlade nog tom till minus 1. Ett extra steg bak. Ett steg jag aldrig varit på förut någonsin. Jag vill aldrig komma hit igen. Jag vill bara gå framåt nu. Inte ramla bakåt mer. Det får vara nog nu. Ska sluta gråta och laga middag istället. Efter middagen kan d bli HP för första gången. Det ni! Jag har inget att förlora, bara att vinna.

Kommentarer

Postat av: Frida

Publicerad 2012-07-15 20:16:28

Fina Ida hoppas du får en underbar vecka med mycket skratt och lite gråt. Eller isf glädjetårar, det förtjänar du! KRAM

Svar: tack frida :)
idabrita

Postat av: Nathalie

Publicerad 2012-07-16 14:22:25

Du kommer vinna högsta vinsten bara du öpnnar upp :)

Svar: ja... har ju så sakteliga börjat med det och du är en av dem jag kan tacka för det :)
idabrita

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

idabrita

Designer som älskar mode och att fixa med inredningen hemma. Jobbar bla med att redesigna möbler samt i designbutik. Här i bloggen delar jag med mig av mina tips och pyssel, min inredning och sådant jag tycker är fint och inspireras av. Även en del outfits och härliga saker att snygga till sig själv med bjuds det på.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela