idabritas kreativa

TRENDER . MODE . DESIGN . stil och style för rum och kropp

DIY RUTIGA NAGLAR

Publicerad 2012-10-09 22:15:53 i Allmänt, diy, mode, pyssel,

Att göra mnikyr på mig själv är min terapistund i veckan. Jag älskar att googla fram diy naildesigns och sen testa själv med bästa förmåga! Här har jag använt mig av två nagellack från Essie, ett ljust rosa som grund och ett orange som komplement. Först målade jag ett lager med det rosa, det fick torka och jag klippte till tejpremsor. Sen jag satte jag två tejpbitar per nagel, så att det snuddade vi varandras hörn och bildade ett rutmönster. Sen var det bara att kladda på med det orangea nagellacket och direkt efter målning dra av tejpen. Topplack (jag använder seche vite som torkar på under minuten) på det och tadaa!! Ber om ursäkt för den kassa hissbilden längst ner men jag gillar ringarna tillsammans med nagellacket så den fick komma med trots kvaliteten. FÖr övrigt är leopardringer en present från min kära vän och kollega Carin och den guldturkosa från jfr.se
 
 
 
 

Kommentarer

Postat av: Anna

Publicerad 2012-10-10 06:47:57

Ååå va fint! Jag önskar så mycket att jag hade dina naglar. Med den där utmärkta förklaringen skulle nog tom jag klara av att göra dom så där finfina..Jag drömmer..

Svar: du som var så duktig en period på gotland...! Kämpa :)
idabrita

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

idabrita

Designer som älskar mode och att fixa med inredningen hemma. Jobbar bla med att redesigna möbler samt i designbutik. Här i bloggen delar jag med mig av mina tips och pyssel, min inredning och sådant jag tycker är fint och inspireras av. Även en del outfits och härliga saker att snygga till sig själv med bjuds det på.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela